توجه : تمامی خرید ها از تاریخ 24 اسفند ماه ، در روز 14 فروردین 1403 ارسال خواهد شد

0
0
Subtotal: تومان
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

لوازم تحریر و انواع آن

لوازم تحریر امروزه یکی از ملزومات مهم و ضروری در امر آموزش محسوب می شود. انواع مختلف این لوازم در سطوح مختلف آموزشی، تحصیلی و حتی در محل کار نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

لوازم تحریر چیست؟

لوازم تحریر به ابزار و وسایلی گفته می شود که می توان به کمک آنها مجموع کارهایی را مانند طراحی، نقاشی یا نوشتن را انجام داد و جالب است بدانید که آنها ابزار دست مجموع افراد مختلفی از جامعه مانند دانش آموزان، دانشجویان، هنروران یا حتی مهندسان می باشند.

معمولا رایج ترین لوازمات تحریر مداد، پاک کن، تراش و خودکار می باشند که همه افراد به آن اشراف دارند و از کودکی با آنها سر و کار دارند. اما امروزه به تمام وسایلی که مربوط به حوزه تدریس است نیز لوازم تحریر گفته می شود و وسایلی مانند کلاستر، گونیا، پرگار، کلیربوک و غیره در این دسته قرار می گیرند. لوازم تحریر کاربرد های دیگری نیز دارند. به عنوان مثال وجود آنها روی میز کاری شما، به شما مقام و شخصیت ویژه ای نیز می دهند.

نمای کلی صنعت لوازم التحریر؟

محصولات لوازم التحریر قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرند و در عصر مدرن، لوازمات التحریر بسیار تکامل یافته و برای استفاده، بهتر شده اند. با ادامه روند صعودی حجم مصرف، آینده صنعت لوازم التحریر جهانی امیدوار کننده به نظر می رسد.

در صنعت لوازم التحریر، تولیدکنندگان برای ایجاد مداد و خودکار، لوازم هنری، کاغذ کرین یا دستگاه های مارک، وسایلی مانند چوب، پلاستیک و جوهر خریداری می کنند. سپس محصولات به خرده فروشان، عمده فروشان و همچنین شرکت های بزرگ فروخته می شوند. سپس اکثریت قریب به اتفاق این محصولات از طریق واسطه ها به مشاغل و مصرف کنندگان شخصی فروخته می شود.

لوازم تحریر چیست؟

تاریخچه لوازم تحریر

در اینجا می خواهیم تاریخچه ساخت اصلی ترین لوازم تحریر چیست را بگوییم؟ در ابتدای کار مصری ها توانستند لوازم تحریر جدیدی را با استفاده از یک گیاه هسته دار معروف به نام پاپیروس بسازند. این سازه دارای نوارهای ساقه ای است که در یک خط، لایه به لایه و به صورت ضربدری قرار می گیرند، پس از مرطوب شدن و چکش کاری در یک ورق جامد، آنها را برای مدت کوتاهی نگه داری می کنند تا حسابی خشک شود. این نوع لوازم تحریر جدید در شرایط مرطوب بهتر حفظ می شود و پوسیده نمی شود. این سبک حدود قرن ۱۲ در سراسر اروپا مورد استفاده قرار گرفت و ماندگاری آن در حدود ۲۰۰ سال بود. اعتقاد بر این است که کلمه «کاغذ» از «پاپیروس» گرفته شده است. هوای گرم مصر استفاده طولانی تری را برای پاپیروس فراهم کرده است که اسناد تاریخی آن نیز وجود دارد.

صنعت لوازم تحریر امروز

امروزه دنیای نوشت ابزار پیشرفت بسیار زیادی را داشته است به عنوان مثال به جای همین کاغذ، چاپگرهای لوازم التحریر اکنون شرکت چاپی محسوب می شوند و چاپ کامل خدمات از جمله پردازش دیجیتال را ارائه می دهند. مشاغل بدون خدمات شرکت های چاپی احتمالاً نمی توانند کار کنند. برنامه های بازاریابی به مواد چاپی بستگی دارد که از انواع مختلف لوازم التحریر استفاده می کنند. مصرف کنندگان همچنین از اشکال مختلف محصولات امروزه چاپگرهای لوازم التحریر از جمله آلبوم،کتاب ، تابلو ، تبلت  کارت، مجله، لوازم مدرسه و بسیاری از موارد دیگر که لوازم تحریر را شامل می شود، استفاده می کنند.

انواع لوازم تحریر

لوازمات تحریر از انواع بسیار زیادی تشکیل شده اند که در اینجا شمار ا با انواع مختلفی از آنها آشنا می کنیم.

نوشت ابزار

مداد : این ابزار یکی از کوچک ترین ابزاری خطی برای یادداشت برداری است که بعداً قابل پاک شدن نیز هستند.

لوازم تحریر چیست؟

مداد رنگی ها انواع مختلفی از مداد ها هستند که بیشتر مورد استفاده کودکان قرار می گیرند.

خودکار : این ابزار مانند مداد است و برای نوشتن متنی بروی کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد. اما خودکار لوله ای دارد که درون آن از جوهر تشکیل شده و بروی کاغذ کشیده می شود. انواع مختلفی مانند روان نویس و خودنویس نیز جز این دسته قرار می گیرند.

پاک کن : ماده ای است که در صورت کشیدن شدن بروی کاغذ اثر مداد را از بین می برد. جنس پاک کن معمولاً از رزیناز مشتقات نفتی و پلاستیک می باشد.

ماژیک برجسته کننده (Highlighter) : اگر به دنبال یک نشانگر رنگارنگ برای یادآوری مطالب جالب هستید، می توانید در هنگام خواندن متون مختلف مانند کتابچه های راهنما یا یادداشت کردن، از این ماژیک استفاده کنید. این ماژیک جزو لوازم اداری محسوب نمی شود. بسیار مورد استفاده برای علامت دار کردن نکات درسی است.

لوازم تحریر چیست؟

لوازم خوشنویسی

قلم نی : قلم نی اصلی ترین ابزار لازم برای خوش نویسی می باشد و قطر قلم نی به اندازه مداد می باشد و جالب است بدانید که بهترین قلم نی های کشور متعلق به شهر دزفول هستند.

مرکب : مرکب در کل دارای دو نوع است. یکی  از آنها خشک و دیگری به صورت مایع بوده است که مرکب مایع بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. ماده اصلی رنگ دهنده آنها دوده می باشد. این ماده بعد از آن که با موادی مانند زاج و مازو ترکیب می شود، این نوع رنگ را ایجاد می کند.

قلم تراش : قلم تراش یک چاقوی مخصوص برای برش نی قلم می باشد که از ظرافت خاصی برخوردار است.

لوازم اداری

منگنه : منگنه یک وسیله مکانیکی است که با عبور یک منگنه فلزی نازک از داخل ورق ها و جمع شدن انتهای آن، به صفحات کاغذ یا مواد مشابه می پیوندد. منگنه برای در کنار هم قرار دادن کاغذها مورد استفاده قرار می گیرد.

لوازم تحریر چیست؟

پاکت نامه ها : بیشتر دفاتر دارای پاکت نامه های کوچک و بزرگی هستند که برای مکاتبات رسمی روی آنها آرم، نام و آدرس رسمی چاپ شده است. برای مکاتبات اداری معمولاً همیشه یک پاکت در اندازه ها و انواع متنوع را به عنوان بخشی اساسی از لوازم اداری در کنار خود نگه دارید.

پوشه ها: با توجه به نیاز به حمل اسناد مهم برای فعالیت های ضروری مانند جلسات تجاری و سخنرانی ها، ابزاری مانند پوشه می تواند در این مسیر به ما کمک کند. یکی از بهترین نوع آنها، پوشه هایی است که قابلیت باز و بسته شدن به کمک یک گیره را دارند.

ماشین های اداری

پوشه ها : بسته به نیازهای موجود در دفتر برای فعالیتهای ضروری مانند جلسات تجاری و سخنرانی ها، لوازم اداری آن باید شامل پوشه های درست باز و پوشه هایی با اتصال دهنده برای نگهداری مقالات آزاد باشد.

لوازم تحریر چیست؟

کاغذ بر : کاغذ بر ها ابزار بسیار فوق العاده ای هستن که به کمک آنها می توان هر کاغذ با هر قطری را پاره کرد. با این وسیله شما دیگر نیازی به بریدن کاغذ به کمک قیچی یا خط کش ندارید و به راحتی می توانید قبل از برش، سطحی که می خواهید ببرید را اندازه بگیرید.

لوازم تحریر چیست؟

لوازم هنری

قلم مو : این ابزار بیشتر برای نقاشی روی بوم مورد استفاده قرار می گیرد و رنگ مورد استفاده آن معمولاً گواش و رنگ های روغن می باشند. قلم مو ها از الیاف مصنوعی پلاستیکی یا موی جانوران ساخته می شوند. قلم مویی که با موی جانوران ساخته می شود، معمولا میزان آب بیشتری را جذب می کند.

گواش : گواش یکی از رنگ های موجود برای رنگ آمیزی روی بوم است که با آبرنگ تفاوت زیادی دارند. نقاشی هایی که به کمک انها کشیده می شوند معمولاً دارای تصاویر مات هستند.

وضعیت فعلی مارک های برتر تولید کننده لوازم تحریر در جهان

صنعت لوازم تحریر جهانی طی سالیان متمادی رشد چشمگیری داشته است که منجر به سود زیادی برای مارک های برتر لوازم التحریر در جهان شده است که پیشگام این صنعت در سال ۲۰۲۰ هستند. اندازه بازار جهانی لوازم التحریر در سال گذشته ۹۰.۶ میلیارد دلار ارزیابی شد و انتظار می رود با ۵.۱٪ گسترش یابد. بزرگترین عامل محرک رشد در بازار به واردات جهانی مربوط می شود که تقاضا در آن بالا است و گسترش سودآوری دارد. سریعترین رشد بازارهای این صنعت اروپا، آسیای شرقی و آسیای میانه است. اروپا و آسیای شرقی بزرگترین بازار واردات لوازم التحریر در جهان است، درحالی که چین رتبه نخست صادر کننده لوازم دفتری را در جهان دارد. حال بد نیست که در ادامه با چند مورد از بهترین مارک های تولید کننده لوازم تحریر آشنا شویم.

رتبه بندی بهترین مارک های لوازم تحریر جهان در سال ۲۰۲۰

چند مارک تولید کننده لوازم تحریر در جهان در سال ۲۰۲۰ بیشتر از قرن ها در بازار تسلط داشته اند. این ها شرکت هایی هستند که بازار جهانی لوازم تحریر و محصولاتی که امروز از آنها به صورت تجاری استفاده می کنیم را ساخته اند.

استدلر

Staedtler Mars GmbH یک شرکت آلمانی تولید کننده ابزاری دقیق برای نوشتن و تأمین کننده ابزار نقاشی هنرمندان، نویسندگان و مهندسان می باشد. این شرکت بیش از ۱۸۴ سال پیش توسط J.S تأسیس شد. استدلر در سال ۱۸۳۵ ابزارهای نوشتاری متنوعی از جمله مداد پیش نویس، خودکار، مداد رنگی، مداد پیشران، خودکارهای حرفه ای و مدادهای چوبی استاندارد را تولید می کرد.

  • رده های نوشتاری آنها شامل محصولاتی مانند مداد گرافیت، مداد مکانیکی، لید، نشانگر، خودکار است.
  • دسته نقاشی فنی آنها شامل قلم های فنی، قطب نما ها، خط کش ها، مربع های تنظیم شده، تخته های نقاشی و راهنماهای حروف در خط تولید آنها است.
  • دسته مواد هنری آنها که در خط تولید آنها  قرار دارد، شامل مداد رنگی، مداد رنگی، گچ، پاستل روغنی، رنگ، خاک رس مدل سازی و جوهر  می باشد.
  • لوازمات جانبی دیگری مانند پاک کن و تراش را نیز در خط تولید خود دارند.

لوازم تحریر چیست؟

آشنایی با مهم ترین تولید کنندگان لوازم تحریر

فایبر کاستل

Faber-Castell یکی از بزرگترین مارک های لوازم تحریر در جهان می باشد که به عنوان معروف ترین تولید کننده و تأمین کننده خودکار، مداد، سایر وسایل اداری و وسایل هنری و همچنین انواع وسایل نوشتاری و کالاهای لوکس چرمی نیز شناخته می شود. دفتر مرکزی Faber-Castell در اشتاین – آلمان واقع شده است و ۱۴ کارخانه و ۲۰ واحد فروش را در سراسر جهان اداره می کند.

Maped

Maped یکی از برترین مارک های تولید کننده لوازم تحریر در سال ۲۰۲۰ است. دفتر مرکزی آن در آنسی – فرانسه می باشد. Maped دارای ۹ شرکت در ۹ کشور مختلف است که از سال ۲۰۲۰ به یکی از ۱۰ شرکت برتر لوازم تحریر در جهان تبدیل شده است. خط تولید آن شامل قلم های توپی و مداد مکانیکی در دسته های نوشتاری است. علاوه بر این، موادی مانند قطب نما، پاک کن، مداد تراش، مداد رنگی، قیچی، خودکار، خط کش و مربع های جزو مجموعه محصولات او می باشد.. دسته صنایع دستی آنها نیز شامل برش دهنده، الگوهای زاویه دار (شاپلون)، قیچی صنایع دستی می باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک لازم دارید? با ما در ارتباط باشید